Cand va ganditi la un website trebuie sa va ganditi nu doar pe partea
de web development, pe partea de web design si gata aveti un website.
Ei bine, atunci cand vorbim de procesul creare site,
trebuie sa va ganditi ca pentru a avea un domeniu trebuie sa aveti un
buget, pentru a avea hosting trebuie sa aveti un buget, pentru a avea
promovare web trebuie sa aveti un buget si desigur mai ramane mentenanta
web care si pentru asta trebuie un buget. La un moment dat o sa trageti
linie si se face un buget pe tot website-ul pe care il dorit cap-coada
adica de la creeare pana la a-l pune in mediul online. Sa incepem sa
intram in amanunt.
Pentru inceput trebuie sa aveti o idee, o idee centrala a
website-ului care se poate ajunge la un singur cuvant si acel cuvant
poate sa fie numele domeniului tau. Si acum sa ajungem la un prim buget.
Partea esentiala a domeniului este asa numita extensie de exemplu
domeniile .ro se plateste odata pe 99 de ani, in termenii populari se
spune pe viata fara alte cheltuieli ulterioare, iar extensiile .com,
.net, .org, .info implica pe langa achizita domeniului un cost anual. De
recomandat domeniile .ro din urmatorul motiv pentru ca nu implica
costuri pe termen lung si generaza rezultate mai bune in motoare de
cautare, au avut grija de asta cei de la Google, Yahoo si Bing.
Urmatoarea etapa este cea de hosting, care poate sa reprezinte
adevarata cheltuiala pentru a mentine website-ul in mediul online.
Desigur, daca website-ul dumneavoastra este vizitat frecvent si dispune
de o audienta buna, productivitatea dumneavoastra poate sa creasca
suficient incat sa acopere cheltuielile, dar nu este o regula. Sunt
cazuri in care website-ul dumneavoastra poate sa aiba audienta mica dar
face un consum mare de resurse, daca nu a fost realizat bine website-ul
pe partea de web design. In mod normal cheltuielile pentru hosting sunt
direct proportionate cu audienta pe care o aveti. De mentionat ca in
general site-uri de prezentare, blog-uri au cheltuieli mici pentru
hosting, iar magazinele virtuale sau mai bine cunoscute ca magazine
online au cheltuieli maricele de ordinul sutelor de euro.
Urmatoarea etapa avand in vedere ca deja ati trecut prin procesul de
web development si web design ar fi promovarea website-ului. Pentru
promovarea website-ului dumneavoastra este nevoie de SEO pentru a fi
indexat cat mai repede in principalele motoarele de cautare in special
Google, Yahoo si Bing. In afara de SEO se face promovare prin link-uri,
prin bannere (tot link-uri sunt doar ca este insotit si de o imagine),
prin cuvinte cheie/cuvinte reclama. De regula pe termen lung cei mai
multi bani se duc la promovare pentru ca mediul inline a devenit foarte
stufos si bogat de website-uri, si este nevoie de resurse financiare
pentru a te putea impune in mediul online. In functie de modalitatea de
promovare si agresivitate, costurile vor varia de la sute de euro pe
luna pentru o campanie axata pe cuvinte cheie sau cateva zeci de euro pe
luna pentru SEO. Cu cat alocati un buget generos cu atat rezultatele
vor fi mai bune, desigur daca este facut cum trebuie.
Ultima etapa este mentenanta, cum am spus la inceput un website cere
mai mult decat sa fie publicat un nume de domeniu, este nevoie de
intretinere si atentie din partea managerului si/sau administratorului.
In acest caz de cele mai multe ori de mentenanta se ocupa cei care s-au
ocupat la faza de web development si web design. Costurile de mentenanta
variaza in functie de complexitatea website-ului si eventualele
pretentii alte managerilor si/sau administratorilor, uneori poate ajunge
la sute de euro pe luna.
Din momentul fixarii unui prim buget sa va ganditi si la
faptul ca vor fi cazuri in care sa fie nevoie sa va mariti bugetul
lunar, daca este facut bine website-ul pe partea de web development si
web design nu o sa fie nevoie de o marire substantiala a bugetului.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu