vineri, 7 martie 2014

Munca in echipa

Personal as vrea sa ridic un alt punct asupra discutiei si anume  atacurile in pereche . Mi s-a intamplat in trecut de cateva ori , mai ales vara cand urca si soimul catre munte , altfel nefiind pe teritoriul lui in zona mea, sa observ asa numite atacuri in pereche , adica soim plus uliu. Cel mai interesant mi s-a parut urmatoarea intamplare pe care am avut ocazia sa o vad de la cap la coada. Intr-o zi undeva spre orele 14 ma duceam sa trag spunticele in pozitia inchis astfel lotul de pui sa se traga catre cotet , zi insorita si calda de iulie cer senin o adiere palida de vant , zic hai sa mai zabovesc nitel pe langa cotet. La un moment dat imi ridic ochii spre cerul senin si unde fff sus zaresc un soim care patrula zona probabil in cautare de victime, pozitionat undeva mai la nord  de nivelul crescatoriei mele nu ii acord prea mare atentie la acel moment.Lotul meu de pui lenevea pe casa la soare dupa o baie sanatoasa pe care o facusera mai inainte prin curte, si intr-un colt o pereche de maturi se giugiulea linistita , cand dintr-o data la un semn tot lotul de pui o zbughesc la zbor desi aparent nu aveau nici un motiv de spaima. Aruncandu-mi privirea mai atent imprejur observ o femela de uliu porumbar care se retragea agale spre padure aparent in urma unui atac ratat, eu multumit ma intorc si caut pe cer lotul meu de pui care in acest scurt ragaz de cateva zeci de secunde devenise tinta soimului . Ce sa faci ia Dane o punga de seminte si uitate cum se alerga sus pe cer , si dai si lupta puii mei nu vroiau sa se lase deloc cateva minute bune ii scot sufletul soimului si in gandul meu zic gata am scapat , cand deodata din stol se rup cativa pui mai mici de varsta care isi terminasera bateriile si au cedat pacatului crezand ca pot ajunge la cotet linistiti. Evident ca soimul care asta astepta a percutat direct pe unul dintre ei lasandu-ma cu ochii in soare si cu gandul care s-o mai fi dus . Incet incet stolul se lasa spre pamant si observ ca nu sunt doar puii mei , in bumbaceala creata de primul atac al uliului se stransesera si puii la alti doi vecini crescatori de porumbei in stol cu ai mei. Ei da o sa ziceti care primul atac al uliului ca nu a fost decat unul sigur, da corect pana atunci deoarece cum stolul a ajuns la inaltimea la care puii incep sa se traga fiecare pe traiectoria lui ( adica ai mei catre cotetul meu , si ai vecinilor fiecare la "casilii" lor) "tanti" femela care initiase de fapt toata tevatura apare racheta printre ei si lasa in urma o dara de pene retragandu-se satisfacuta spre padure. Eu ramasei nitel blocat asa ca totul a durat cateva secunde, probabil de undeva foarte aproape uliul a urmarit atent tot spectacolul creat de soim pe cer asteptand cuminte sa ii vina randul sa isi traga partea lui de rasplata.  Stolul de pui a disparut la orizont urmand ca pana seara sa tot apara cate unu doi unu doi , mai putin unul mai mic de varsta care cazuse victima soimului , cea de a doua victima a uliului apartinand unuia din vecinii mei.
Si acum intrebarea care se pune a fost munca in echipa sau pur si simplu au profitat atat uliul cat si soimul unul de atacurile celuilalt?
Mentionez ca astfel de intamplari am mai patit in decursul anilor dar aceasta a fost probabil cea mai completa si de aceea am ales sa o povestesc.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu